Az oldal a cookies-t (sütieket) használ. A weboldal böngészésével hozzájárulsz a böngésző aktuális beállításával a cookies használátához. 

Gal Kolin-só cseppek, 100ml

Gal Vital
3.190 Ft
2.520 Ft
Kedvezmény: 670 Ft 21%
Menny.:db

A megfelelő mennyiségű kolin fogyasztása az agyunk, idegrendszerünk, májunk, veséink kielégítő működéséhez szükséges, ugyanakkor nélkülözhetetlen gyermekváráskor a magzat egészséges fejlődéséhez.

• A megfelelő agy és idegrendszer működésért
• Kedvezően hat a memóriára
• Támogatja a májműködést és az emésztést
• Kulcsfontosságú a magzat normális fejlődéséhez

Elérhetőség: Raktáron
Nem értékelt
Várható szállítás: 2024. május 27.
Szállítási díj: 2.190 Ft
Egységár: 25,20 Ft/ml
Ízesítés:
Sós
3.190 Ft
2.520 Ft
Kedvezmény: 670 Ft 21%
Menny.:db
Ezek a termékek még érdekelhetnek:

Termékleírás, jellemzők

Vitamin: Gal Kolin-só cseppek

A megfelelő mennyiségű kolin fogyasztása azért fontos, hogy agyunk, idegrendszerünk, májunk, veséink kielégítően működjenek, sőt minden sejtünk olajozott működéséhez fontos. Az alacsony kolin-bevitel egyenes következménye többek közt a metabolikus szindróma, rossz memória, velőcsőzáródási rendellenesség, rosszul működő idegrendszer (fokozott érzékenység stresszre), inzulin-rezisztencia és zsírmáj, májcirrózis. Sajnos az emberek többsége súlyos kolin-hiányban szenved, és alig akad ember, akinek a kolin-bevitele elegendő lenne.

Jelentős mennyiségben természetes élelmiszerek közül csak a tojássárgája, a máj és az agy tartalmazza. Ezek közül tojást és májat sokan esznek. Egy darab tojássárgája 120-150 mg kolint tartalmaz, míg 10 dkg máj kb. 400 mg-ot. Az erős hőkezelés árt neki, de a főzés/párolás nem sokat.
A Kolin-sót elsősorban azok számára javasoljuk, akik kevés tojássárgáját és májat esznek. A napi javasolt kolin-bevitel még az EFSA szerint is minimum 400 mg felnőttek számára.

Napi minimum 5-600 mg kolint kellene fogyasztania mindenkinek (425-550 mg közt van a hivatalos ajánlás is). Ki eszik meg átlag napi 4-5 tojássárgáját legalább? Vagy csak napi 3-4-et, de akkor heti minimum kétszer májat is? Remélem, sokan. Viszont aki nem, annak fontos pótolnia!

A termék a kolint ún. kolin-só (kolin-klorid) formájában tartalmazza, amit azért választott a gyártó, mert egy jól hasznosuló, stabil forma, sok vizsgálatban is ezt használták, és mert vízen kívül semmi egyéb hordozóanyag használata nem szükséges hozzá.
A kolin-sók (és minden egyéb kolin-tartalmú alapanyag, mint pl. kolin-bitartarát stb.) egyik lényeges minőségi mutatója az ún. amin-tartalom, ami 10 ppm-ig számít megfelelőnek. A használt alapanyag amin-tartalma jellemzően ennek tizede (1 ppm) és pont az említett kutatásban használt kolin-só formát alkalmazták.

KISMAMÁK ÉS A KOLIN-SÓ

Kismamáknak még ennél is fontosabb a kolin, és sokkal nagyobb mennyiségre is van szükségük. Legalább napi 930 mg kolinhoz fontos hozzájutniuk, ami kb. 6-8 db tojássárgája naponta.

Azonfelül, hogy a magzat normális fejlődéséhez kulcsfontosságú, és így a születési és magzatfejlődési-rendellenességeket is segít megelőzni, egy 2012-es vizsgálatban azt találták, hogy azok az anyukák, akik a terhesség során napi 930 mg kolint kaptak, „jobb” idegrendszerű, egészségesebb gyermekeknek adtak életet, mint azok, akik „csak” 480 mg kolint kaptak. A „jobb” idegrendszerű azt jelenti, hogy terhesség alatt mind a placenta, mind a magzat stressz-szintje csökkent (CRH, kortizol), majd megszületésük után is pár hónaposan mérve jobb „stressz-rendszerrel” rendelkeztek (pl. jobban működő HPA-tengely, jobb visszacsatolások). Az ilyen jobb „stressz-rendszerrel” rendelkező csecsemők felnőtt korukra védettek maradnak számos betegséggel szemben, így az inzulin-rezisztencia, magas vérnyomás és minden stressz okozta betegség ellen, ugyanis a stresszre való fogékonyságunkat erősen a születésünkkor kialakult HPA-tengely milyensége határozza meg (ismert koraszülöttek esetében is, hogy felnőttként sokkal fogékonyabbak a stresszre, inzulin-rezisztenciára).

Érdekes megfigyelés - Weston Price részéről - az is, hogy a természeti népeknél a terhesség és szoptatás alatt magasabb kolin-tartalmú táplálkozást biztosítanak a kismamáknak.

Ha tehát minimum 930 mg kolinhoz jutunk, a kismamák legalább a harmadik trimeszterben, azzal megtehetjük az első és talán legfontosabb lépést afelé, hogy kiegyensúlyozott felnőttekké váljunk majd. Ezenfelül a preeklampsziát is feltehetően megelőzi a terhesség alatt, ugyanis annak oka a placenta magas CRH (corticotropin releasing hormone)-szintje, amit a kolin-szedés jelentősen csökkent. Ez a kutatás azért is érdekes, mert kismamák egy eleve nem kevés, 480 mg kolint szedő csoportjához képest volt jelentős pozitív változás a 930 mg kolint szedő kismamáknál és gyermekeiknél. A kutatásban kolin-kloridot, azaz kolin-sót alkalmaztak (mindkét csoportban 380 mg kolin jött táplálékból, az egyikben +100 mg kolin jött kolin-kloridból, míg a másikban +550 mg).

A megfelelő kolin-bevitel fontos, többek közt azért, mert hozzájárul a megfelelő
:

  • Az emésztéshez a gyomorsav-termelés által
  • A májműködéséhez
  • A homocisztein-metabolizmushoz
  • A zsíranyagcseréhez
     
  • Velőcsőzáródás
    Mindezeken túl a kolin a velőcsőzáródási probléma ellen is hatásos. Sokkal hatásosabb, mint a B9-vitamin (folsav/folát). Sőt, kolin-hiány esetében még a folsav/folát sem akadályozza meg a velőcsőzáródást, míg csak a megfelelő mennyiségű kolin képes még alacsony B9/folsav/folát-bevitel esetén is megelőzni azt!

     
  • Memória
    A terhesség alatti nagyobb kolin-bevitel jobb memóriát eredményez a gyermekeknél, de emellett az időskori gyors memóriaromlás előfordulását is (fordítottan) arányosnak találták a magzati és a későbbi élet során bevitt kolinnal. Négy éves korig különösen fontos a megfelelően magas kolin-bevitel a memória fejlődése érdekében. Azonban az élet későbbi szakaszában, még akár időskorban is a megemelt kolin-bevitel jó hatású a memóriára.

     
  • Krónikus gyulladás
    Vizsgálatokban a magasabb kolin-bevitel alacsonyabb szervezet-szintű gyulladással párosul.

     
  • Daganatos megbetegedések
    A megfelelő kolin-bevitel csökkenti a daganatos megbetegedések kockázatát, különösen a máj- és mellrák kockázatát.

     
  • Zsírmáj és metabolikus-szindróma
    Alacsony kolin-bevitel esetén a máj elzsírosodik, metabolikus szindróma, inzulin-rezisztencia alakul ki már viszonylag rövid távon is.


ADAGOLÁS

Napi 6-28 csepp egy vagy több részletben.
Töményen ne fogyasszuk, mindig folyadékba vagy ételbe keverjük. Sós íze miatt kis mennyiségben még nem rontja el a leves ízét, sütni-főzni is lehet vele. 
Ha viszont pár cseppnél egyszerre többet fogyasztunk, és nem szeretjük az ízét, akkor javasoljuk csak 1-2 kortynyi folyadékba cseppenteni, és gyorsan lehörpinteni két falat étel közt, vagy egy kellemes ízű ital előtt.
Terhesség és szoptatás alatt 12-28 cseppet javaslunk, ha étkezésünk nem kolin-dús.

Figyelmeztetés!
Az ajánlott fogyasztási mennyiséget ne lépje túl! A termék nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, változatos étrendet és az egészséges életmódot.
Gyermekek elől elzárva tárolandó.


ÖSSZETEVŐK: 
Kolin-só (kolin-klorid), víz.


KISZERELÉS

Dobozos termék - 100 ml 
Száraz, hűvös helyen tárolandó.
Minőségét megőrzi: lásd a dobozon

Gyártja és forgalmazza: GAL Vital SynergyTech Kft.

Forrás: www.gal.hu
 

Kategória Vitaminok
Termékcsoport B-vitamin
Kiszerelés Ital
Kiszerelési egység Doboz
Kiszerelés 100 ml
Vitaminok Kolin
Gluténmentes Igen
Laktózmentes Igen
Vegán Igen
Vegetáriánus Igen
Mesterséges édesítőszerektől mentes Igen
Cukormentes Igen
Ízesítés Natúr

Hatóanyag adatok

 GAL Kolin-só cseppek
 Hatóanyag  6 csepp  28 csepp 
 Kolin-só 210 mg  980 mg 

Az ajánlott fogyasztási mennyiséget ne lépje túl!
A termék nem helyettesíti a kiegyensúlyozott, változatos étrendet és az egészséges életmódot.

 

Vélemények

Erről a termékről még nem érkezett vélemény.
Írd meg a véleményed!