Az oldal a cookies-t (sütieket) használ. A weboldal böngészésével hozzájárulsz a böngésző aktuális beállításával a cookies használátához. 

Kazein, az éjszaki fehérje

A kazein fehérje, azaz az éjszaki fehérje egy lassú felszívódású fehérje. Emésztése sokkal lassúbb, mint a tejsavófehérjéké, akár 6-8 órán keresztül is tarthat a felszívódása, melynek eredményeként az aminosavak is lassabban áramolnak a vérben, így hosszú órákon át táplálja az izmaidat és véd a katabolizmus ellen.

A kazein folyamatosan képes ellátni a szervezetünket a szükséges tápanyagokkal, így a regeneráció állopota folyamatosan fenntartható. Az éjszakai fehérjék biztosítják az optimális izomépítést, az izomtömeg megőrzést és elősegítik a gyorsabb regenerációt.
 

Mi az a kazein?

A kazein az emlős állatok tejében megtalálható fehérje.  A tejfehérje 80% kazeinfehérjéből és 20% tejsavófehérjéből áll.
Biológia értéke magasnak tekinthető, de messze elmarad a tejsavófehérjétől.
Gazdag táplálékforrás, mert az 
aminosavak és szénhidrátok mellett még fontos ásványi anyagokat is tartamaz.

Kazein hatásai és előnye

  • Folyamatosan képes ellátni a szervezetünket a szükséges tápanyagokkal.
  • Támogatja az anabolikus folyamatokat.
  • Hosszan tartó aminosavpótlás biztosít
  • Biztosítja az optimális izomnövekedést, az izomtömeg megőrzés és a gyorsabb regenerációt.
  • Több glutamint tartalmaz, mint a tejsavófehérje.
  • Immunrendszer erősítő hatás
  • Fontos ásványi anyagokat tartalmaz (kalciumot, foszfor, kálium).


Mikor kell fogyasztani a kazein fehérjét?

  • Lefekvés előtt
  • Edzés utáni étkezés kiegészítése vagy heyettesítése
  • Diéta során (mivel nagyobb az izomégetés veszélye)
  • Étkezések között (órákkal kitolható az éhségérzet)


Milyen típusai vannak a kazeinnek?

  • Micelláris kazein: A kazein fehérjék leghatékonyabb, ugyannakkor a leglassabban emészthető típusa. Mikroszűréses technológiával készül, melynek során a kazeint elkülönítik a tejsavótól, a zsírtól és a laktóztól. A mikroszűrésnek köszönhetően jóval kevesebb laktózt tartamaz, mint a többi kazein, így a laktózérzékenyek számára is ideális lehet. 
  • Kazein hidrolizátum: Egy előreemésztett kazein, amely lehetővé teszi a gyorsabb emésztést. Gyorsabban felszívódik a másik két kazeintípushoz képest.
     
  • Kazeinátok: A kazeinfehérjét nátrium- vagy kalcium lúgos vegyülettel kezelik. Legismeretbb formája a nátrium-kazeinát.